[02] Klimatyzacja - przegląd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #26
    natash, przy takim przebiegu wymieniaj filtr 2 razy do roku. teraz sobie wymień i odgrzyb i tyle . a na jesieni sam filtr ,ewentualnie z odgrzybianiem.
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #27
      To tak zrobię, kupię filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) wymienię sam, ale po odgrzybieniu.

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        #28
        Ja mam przejechane 21000km, auto ma 1 rok i 3 m-ce. Wszystko dziala, ale czy cos juz robic z klima?
        Generalnie mam "fiola" na punkcie grzybow, wiec sie zastanawiam czy juz cos dotykac i zlecac ASO, czy jednak jeszcze mozna np. 1 rok pojezdzic bez problemu.
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • przemo9
          Ambiente
          • 2009
          • 228
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #29
          Ja mam przejechane 60 kkm w tym czasie wymieniłem 4 x filtr kabinowy i 1 x zaliczyłem ozonowanie , auto jest z 10.2009, teraz pojade na kolejne ozonowanie i wymianę filtra , bo coś znowu czuć z nawiewów :shock:
          Filtry wymieniam sam , ozonowanie w warsztacie zajmującej się obsługą klim , czyszczeniem aut.
          O II fl kombi elegance

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #30
            Teoretyczne zalecania na forum to wymiana filtra przeciwpyłkowego co 15 kkm.

            Ja zrobiłem odgrzybienie i napełnienie klimy w Czerwcu, podjadę teraz czyli w Kwietniu, zobaczę ile ubyło przez 10 miesięcy i będę miał punkt odniesienia ile tego ubywa w skali roku, chociaż zeszłe lato nie było super upalne.

            Filtr kabinowy będę wymieniał 2 razy w roku (czyli częściej niż co 15 kkm), zaraz po odgrzybieniu, na lato i na zimę.

            To jest chyba najbardziej optymalne podejście do sprawy.

            [ Dodano: Sro 11 Kwi, 12 16:49 ]
            No i jestem po ozonowaniu i nabiciu czynnika przez niecały rok ubyło 200 gr na 525 max... chyba dużo, pojeżdżę miesiąc lub dwa i sprawdzę ponownie ile ubyło, na chłodnicy widzę również takie coś.
            Załączone pliki

            Komentarz

            • czesio73
              Drive
              • 2011
              • 64

              #31
              Ja też uwążałem że nie trzeba nić robić z klimą jeżeli działa i zarżnąłem sprężarkę w poprzednim samochodzie - VW Polo. W tym czynniku chłodzącycm jest również środek smarujący, którego było zbyt mało - zatarcie sprężarki.
              Myślę, że rozsądne będzie dobijanie i serwis klimy tak jak przeglądy olejowe - w moim przypadku LL - 30tkm lub raz na 2 lata.

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #32
                Własnie dlatego u mnie ta plama dosyć dziwna i 200 gr na niecały rok to też sporo, sprawdzę za 2 miechy, jak będzie ubywało, to UV i będę szukał.

                Komentarz

                Pracuję...